Week One : Exploration
Design fiction is about creative provocation, raising questions, innovation, and exploration. Design fiction is a mix of science fact, design and science fiction. It is a
kind of authoring practice that recombines the traditions of writing and story telling with the material crafting of objects. Through this combination, design fiction creates socialized objects that tell stories
We don’t design products, if such is taken to mean the product of manufacturing plants, rather than the product of active, thoughtful imaginations. But we do design provocations that confront the assumptions about products, broadly. Our provocations are objects meant to produce new ways of thinking about the near future, optimistic
futures, and critical, interrogative perspectives.
Design fictions help tell stories that provoke and raise questions. Like props that help focus the imagination and speculate about possible near future worlds — whether profound change or simple, even mundane social practices.
Week Two & Three : Brainstorming (Market Research)
What is assistive design and how it can be implemented within the scope of UX and Service ?
Kid UX from JongHo Lee
Week Four
개인 주제 선정을 위한 Brainstorming 및 5W Analysis를 통한 Insight 도출Homework: 공모전 수상작 분석을 통한 Insight 도출 및 주제 선정의 적합도를 검증해 보기 위한 HMW 아이디에이션 진행
Week Five
개인 주제 선정 후, 사용자 선정 및 사용자 조사 계획 수립, 사용자 조사 방법에 대한 논의사용자의 Real Problem, Real Needs를 파악하기 위한 방법은 ?
Homework: Proposal에 들어가야만 내용 작성 및 완료
- 배경 (Trend 및 사용자 Needs : Secondary Research)
- 목적 (Goal : 어떤 사용자를 어떤 상황에서 어떤 도움을 주는 Device 및 서비스를 만들고자 하는지?)
- 동기 (Motivation : 이 제품 및 서비스를 왜 만들고자 하는 지)
- 어떤 의미 : 디자인된 결과물이 어떤 의미를 지니게 될 것인가?
- 관련 상품 / 관련 공모전 수상작 (Insight : 나는 이런 인사이트를 기반으로 디자인 전개를 할 계획이다)
Week Six
- 실제적인 사용자 선정, 인터뷰 진행, 사용자 모델링, 사용자의 서비스 사용 흐름도 작성, Customer Experience Mapping
- 사용자의 Real Voice, Real Needs, Real Problem 도출하기
주제 선정에 대한 타당성 확인 및 그 범위에 대한 논의 진행
Homework: Proposal 작성 완료 및 E-mail 전송 및 리뷰 (crom23@naver.com)
Week Seven (정용채 선임 01)
- PERSONA 작성하기
- PERSONA의 Journey Map은?
Week Eight
주제에 맞게 수정된 Target 조사 및 보강Homework:
- 사용자 선정 및 In-depth Interview 진행
- 사용자와 Co-Creation 진행
Week Nine
디자인 키워드 및 Project Goal 설정Homework:
- 사용자 테스트를 위한 1차 프로토타이핑 작업
- 외부 패션 Making Coaching 필요
Week Ten
시장에 나와 있는 경쟁 상품 조사/분석 장단점 조사/분석Homework: 경쟁 상품 제품 및 서비스 장/단점 분석 보고서 제출
Week Eleven
Goal 에 맞도록 디자인 Feature 도출 (정용채 선임 mail로 보내기)Homework:정용채 선임에게 e-mail 발송 및 e-mail 을 통한 리뷰 및 수정작업 crom23@naver.com
Week Twelve
디자인 Feature 에 맞는 Device Form Factor 및 인터랙션 발굴Week Thirteen
Design 결과물 정리 (mail 발송)Homework: Design 결과물은 Device 스케치, Device Use-case, Device Scenario, Main Screenshot / 판넬 제작
Week Fourteen (정용채 선임 02)
Design 결과물 Review 및 Prototyping 진행프로토타이핑 제작
Homework:
- APP 프로토타이핑 제작
- 메인 스크린 및 화면 흐름의 Flow 작성
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